keskiviikko 2. maaliskuuta 2016

Äkkilähtö

Otettii äkkilähtö, kerättii auto täytee ja kohti elokuvateatteria: Studio123 otti meidät taas avosylin vastaan ja popparit kainalossa asetuimme nauttimaan elokuvasta Äkkilähtö.

Koska en lue ikinä arvosteluja, niin en nytkään juuri tiennyt, mitä olin tullut katsomaan, paitsi että kyseessä oli kotimainen elokuva eli varmaan ihan katsottava. Toisin kuin monen mielestä, mutta minä tykkään! Niin tykkäsin nytkin, jeeeee!


Tiina Lymi on ohjaaja ja yksi käsikirjoittajista ja se tarina ja huumori oli just sitä, mikä minuun upposi. Ihan alkumetreillä olin otettu 8-vuotiaasta Annasta, jota aivan hemmetin hyvin esitti Eedit Patrakka. Tämä pikku tyttö ottaa niin haltuun koko jutun, että sitä voi vaan hämmästellä.

Lotta Kaihua esittää Katria, uranaista, jolta yks kaks putoaa pohja, haaveet kaatuu. Miesystävä onkin petturi. Annan äiti on narkkari, jonka miesystävä on rikollinen. Katri ja Anna lähtevät yhdessä, mutta ei yhdessä tuumin, tilanteesta pois ja pian ollaankin menossa Kainuuseen. Miesystävä Mikko(Antti Holma) ja Annan ädin hirveä miesystävä Tero(Ville Tiihonen) lähtevät perään. Elokuvan prinssi rohkea on Johannes(Jussi Vatanen), siellä Kainuussa.

Elokuva on hauska, siinä oli kohtia ja tyyppejä, mitkä ainakin minua huvittivat suuresti. Ville Tiihosen Tero oli kamala, mutta silti ihan älytön koheltaja, mille ei voi kuin nauraa. Antti Holman Mikko on toinen pöhkö, liian tiukassa takissa ja typerine silmälaseineen. Jussi Vatasen Johannes, ihana maalaispoika ihaninen tokaisuineen!

Lisäksi tässä elokuvassa oli sellaisia kohtauksia, mitkä nostattivat vettä silmiin ja palaa kurkkuun. Annan mummona oli aivan ihana täti tomera(Marja Packalén) jollaisia aina tarvitaan. Kyllä minä vaan niin tykkäsin tästä elokuvasta ja olen iloinen siitä, että näin sen!

Toivottavasti moni muukin, sillä kyllä oli elokuvissa muitakin kuin minun autollinen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Oliskos jotain sanottavaa ;)