sunnuntai 16. tammikuuta 2011

Jussi-gaala

Minun on pakko kertoa mitä mieltä olen Jussi-ehdokkaista. Tuskin se ketään kiinnostaa, mutta kevennän silti mieltäni. Minusta se Jussien jako on niin hämärä bisnes, etten minä kotimaisen elokuvan ystävänä ymmärrä sitä ollenkaan.

Parhaan elokuvan Jussista kilpailee elokuvat, joista olen nähnyt vain yhden; Napapiirin sankarit. Rare Export oli jo genreltään sitä luokkaa, ettei riittänyt kantti mennä katsomaan. Taulukauppiaat on elokuva, mistä en ole ikinä kuullutkaan mitään?

Minua harmittaa se, että joku leffa nostetaan heti niin framille, että alkaa aika vahvasti tuntua siltä, että kaikki palkinnot ovat jo etukäteen jaettu. Miten ja kenen toimesta ne ehdokkuudet oikein jaetaan??? Uskomatonta! Tulee vaan niin paskamainen maku, kun moni hyvä leffa jää kokonaan mainitsematta.

Parhaita miespääosia olisi vaikka kuin, niin eikös vain Franzen nostettu ehdokkaaksi, vaikka Peter puhuu niin epäselvästi, että väkisinkin tulee mieleen, että onkohän hän päissään?

Taulukauppiaat on ehdolla jos johonkin, mutta miksi sitä ei ole saanut edes nähdä??? Viime vuonna oli palkoinnoilla myös pari sellaista leffaa, mistä ei ollut kuullut mitään. Kun jälkeen päin sain toisen niistä katottavaksi, se oli niin kamala, että jäi miettimään, kenelle se oli tehty ja minkä kumman takia niin hirveä elokuva piti palkita??? Se elokuva oli Muukalainen.

Minusta tuntuu aika vahvasti siltä, että ihan itseäni säästääkseni, taidan jättää koko Jussi-Gaalan tänä vuonna katsomatta. Pidän omat Jussi-Gaalani :) ja kerron tulokset seuraavalla kerralla...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Oliskos jotain sanottavaa ;)