sunnuntai 9. lokakuuta 2011

Marion - Olkaa hyvä!

Kun olin istahtahtanut Lahden Sibeliustalon konserttisaliin, aivan loistavalle paikalle, se alkoi! Toiveitteni täyttymys, sillä näin Marionin ensimmäistä kertaa livenä! Marion astui lavalle, niin valovoimaisena ja kauniina, olin mykistynyt. Kun hän aloitti laulamisen, sillä siunaamalla nousi vedet silmiini. Olinhan kuunnellut hänen laulujaan jo nuoresta tytöstä asti, radiosta, kasettimankasta, tv:stä, cd:ltä ja tietokoneelta, mutta ihan siinä, elävänä silmieni edessä, se oli ensimmäinen kerta ja se kosketti, syvältä. Siitä olen jo hehkuttanut täällä!

Repikää tästä jotain!!! Vakuutan, että Marion on edelleen yhtä kaunis ja karismaattinen ja se ääni, se menee niin sisuksiin, sydämeen!

Marionin 50-vuotisjuhlakiertueen aloituskonsertti kesti väliaikoineen lähes kolme tuntia. Aivan loistavaa! Aika meni kuin siivillä, kun sai sellaista herkkua. Marion esitti laidasta laitaan kaikia ihania laulujaan. Katsoin ohjelmasta, että minun suosikkibiisiäni, Aurinkosilmät, ei esitetä, mutta kun Marion esitti siitä pätkän, olisin voinut nousta huutamaan hurraata! Sen sijaan kuuntelin sitä nieleskellen, kyynelsumun lävitse. Kotona aina laulan mukana ja tanssin ympäri tupaa :)
Olen aina ihaillut Marionissa sitäkin, kuinka hän kykenee laulamaan niin monella kielellä ja aina vaan yhtä kauniisti. Koskaan en ole kuullut Päivänsäde ja Menninkäinen-laulua laulettavan ranskaksi - se kuullosti jumalaiselle! Entäs kun Marion veti suuren suosikkini Hurriganes'n biisin Get on! Niin olisi tehnyt mieli nousta rokkaamaan, mutta kun suurin osa yleisöstä istuivat kuin puujumalat, en uskaltanut alkaa sooloilemaan...vaikka aika rohkea olenkin :D

Marion oli kutsunut vieraakseen juhlakonserttiinsa Pentti Hietasen. Olen kuullut, että hän on ihan huikea ja se oli totta! Suuri mies ja suuri ääni. Konserttisali täyttyi ääriään myöten hänen äänestään, kun hän esitti Granadan ja Love Storyn.

En kerro enempää, sillä toivon sitä, että mahdollisimman moni löytäisi tiensä Marionin konsertteihin ja kokisi edes murto-osan siitä, mitä minä koin...

Kiitos musiikista, MARION! Kiitos Juha, joka järjestit minulle tämän ilon, millä elän pitkään!

2 kommenttia:

  1. Olin minäkin siellä mieheni kanssa ja mahtavaaaaa oli. Mieheni tykkää kovasti Marionista ja kun joskus olimme päättäneet mennä Lahden Sibeliustalolle johonkin konserttiin ja huomasin, että siellä olisi nyt Marion, emme kauaa pähkäilleet vaan tilasin liput. Ei tarvinnut katua päätöstä. Pentti Hietanen oli myös mahtava ja kun hän lauloi Granadan, meni minulle enemmän ja vähemmän kylmiä väreitä selkäpiitä pitkin. Samoin "the house of the rising sun" oli aivan kertakaikkiaan shokeeraava esitys!
    Taisi olla siellä aika paljon sellaista jäykkää porukkaa, koska ei oikein kukaan uskaltanut jammailla. Joka tapauksessa hieno kokemus ja itse Sibelius-talokin kannatta ainakin kerran eläissään käydä katsastamassa.
    Terv. Irkku

    VastaaPoista
  2. Kiitti Irkku kommentista!
    Itse olen käynyt aiemmin Sibeliustalossa, mikä on siis tosi hieno paikka, mutta Marion oli minulle eka kerta, eikä viimeinen, sillä vastahan kiertue alkoi :) Jospa jossain muualla ei olisi niin "jäykkää" porukkaa...

    VastaaPoista

Oliskos jotain sanottavaa ;)